יום ראשון, 21 באוקטובר 2012

שידרוג אימוני הפילאטיס באמצעות הבנת מטרת התרגיל


שידרוג אימוני הפילאטיס באמצעות הבנת מטרת התרגיל

מאת: דניאלה מלאך - http://www.daniellamallach.com/
המערכת השלדית שרירית בגוף האדם תוכננה לייצר תנועות רבות ומגוונות. לכל מפרק יש משמעות והוא תוכנן במדוייק כדי לענות על כל דרישה של מוח האדם לפעולה מסויימת הדורשת תנועה במפרק מסויים או בכמה מפרקים ביחד. המפתח לגוף בריא, חזק וגמיש לאורך זמן הוא היכולת להשתמש בכל המפרקים ובכל התנועות, עד כמה שניתן. השימוש בהם מייצר דרישה במוח לתפקוד. הפעולה מתורגמת לחיים. ברגע שפעולה מסויימת אינה מתבצעת מכל סיבה שהיא, אותו איזור מסתגל לעייפות. לאורך זמן תהיה השפעה על אי שימוש בפעולה שהגוף יכול ותוכנן לבצע. ההשפעה תהיה באיתות פיסי של קושי, אי נוחות, כאב או הגבלה. זה הזמן שההמלצות יהיו להתחיל אימוני פילאטיס.
לכן מקפידים מדריכי פילאטיס רבים שהוכשרו הכשרה מיוחדת להבין את מערכת התנועה של הגוף ולבנות תוכניות אימונים מתאימות, המחזירות לפעולה את כל הפעולות שהוזנחו. הדיוקים שעליהם מקפידים מדריכי הפילאטיס, נועדו לעודד שימוש אליו לא רגיל המתאמן. המתאמן רגיל לדלג על תנועה מסויימת והמדריך שמזהה זאת, מבקש ממנו לשים אליה לב.
מטרת התרגילים תוביל את הדיוק בהנחית פילאטיס. ביצוע מושלם של תרגיל מסויים, איננה רומזת שביצוע לא משולם איננו נכון, "ושכך צריך לבצע את התנועה המיוחדת הזו". מטרת תרגיל וביצועה הנכון, מנסה להוביל את המתאמן ליכולות לשלוט בגופו ולבצע כל מה שגופו יכול ונועד לבצע במקור. "הבריחה" לביצוע "נוח" או "אחר", מלמדת את המאמן כיצד להתייחס למתאמן. מתאמן המקבל הסבר הגיוני להתעקשות ולדיוק, עוזר לו להבין מדוע עליו להתייחס לדקויות וכיצד זה יוכל לתרום לו בשיפור איכות חייו, תחזוקת גופו, גמישות אבריו וחיזוק מערכת התנועה שלו.


איילה נומברג מדברת על דניאלה מלאך

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה